Friday, February 17, 2023

Kelas Mengaji Al-Quran Kuala Lumpur

 

Kelas Mengaji Al-Quran Kuala Lumpur

Masih mencari kelas Al-Quran yang bersesuaian dengan anak? Mungkin anda boleh cuba dengan kelas kami dahulu. Dengan artikel ini, diharap ibu bapa boleh bandingkan kelas mengaji Al-Quran Kuala Lumpur dan mendapat kelas yang terbaik untuk anak anda.


Kenapa perlu pilih iLuvQuran?

1. Program yang sesuai mengikut umur

Kami di iLuvQuran sebagai pusat pendidikan Al-Quran menyediakan pelbagai jenis program pembelajaran untuk memenuhi keperluan pelajar yang berbeza. Terdapat pelbagai program untuk pelajar yang baru memulakan pembelajaran Al-Quran, dan program untuk pelajar yang ingin meningkatkan pemahaman mereka terhadap Al-Quran. Boleh rujuk di sini untuk senarai kelas yang sesuai

2. Kelas pada waktu yang berbeza

Kelas-kelas juga ditawarkan pada waktu-waktu yang berbeza, samada selepas waktu sekolah atau hujung minggu untuk memudahkan pelajar menyesuaikan jadual mereka dengan kelas-kelas.

3. Guru Berkemahiran

Kelas-kelas dibimbingi oleh guru berkemahiran, cekap dan paling penting mesra kanak-kanak. Setiap pendekatan di sini adalah mengikut silibus yang sesuai untuk setiap umur pelajar.  Mereka memastikan bahawa setiap pelajar memahami setiap ayat dan surah Al-Quran dengan baik. Anak-anak sudah boleh dibiasakan dengan maksud ayat. 

4. Pendekatan yang menarik

Selain itu, guru-guru juga menggunakan pendekatan yang menyeronokkan dan menghiburkan dalam pengajaran dalam membantu pelajar memahami apa yang dipelajari. Ini membantu pelajar untuk lebih fokus dan berminat dalam pembelajaran mereka.

5. Suasana Kondusif
Kelas Al-Quran kami menyediakan persekitaran yang selamat, selesa dan tenang yang mesra kanak-kanak. Ruang-ruang kelas yang luas dan dirancang dengan baik untuk memberikan suasana yang sesuai untuk belajar. 

6. Bahan Bantu Interaktif

Selain itu, setiap kali pembelajaran, guru akan gunakan bahan bantu yang pelbagai serta pendekatan yang berlainan bagi memastikan pelajar sentiasa bersemangat dalam kelas. Tambahan lagi, setiap kelas adalah dalam kumpulan yang kecil, paling tinggi per kelas adalah 10 orang per kelas.Dengan itu, kelas akan lebih berfokus dengan jumla pelajar yang kecil. Contoh kelas boleh lihat di sini



Sekiranya anda atau anak-anak anda ingin belajar mengaji Al-Quran, kelas mengaji Al-Quran iLuvQuran adalah tempat yang tepat. Dengan guru-guru berpengalaman, persekitaran belajar yang selesa, dan program pembelajaran yang pelbagai, anda boleh memastikan bahawa pembelajaran Al-Quran anda akan berjalan dengan lancar dan menyenangkan. Jangan tunggu lagi, daftarlah untuk kelas mengaji Al-Quran di Kuala Lumpur. Tekan sini untuk kelas percubaan.

 

No comments:

Post a Comment